onsdag 18. januar 2012

Brasil Baby, Bernhoft!

går kveld, tirsdag kveld, krøp jeg opp i senga og hadde norsk aften. Med min reisekompis og bro, Macbook Pro som selskap. Peanøtter og sjokolade som «festmat», og med Spellemannprisen på skjermen via NRK Nett-TV. Trege Tommy, vanligvis tre timer på etterskudd, nå for anledningen tre dager for sent ute. Men kvelden ble like fin for det! 
     Ikke minst takket være fantastiske Bernhoft, kveldens største vinner, med de morsomste  movs´ene.
     Som en hyllest til 2011´s musikalske og visuelle højdare, min nesten nabo på Tøyen Hills, finner jeg fram igjen ordene jeg skrev en annen tirsdag, en helt vanlig arbeidstirsdag, noen uker før jeg dro med Brasil i blikket:
C’mon tirsdagstalk
Tirsdagmorgen: Starstruck og fullt trøkk!
Tommy raser ned trappa (som vanlig sent ute til T-banen), smeller opp døra
på sideinngangen, ut mot Jens Bjelkes gate. På Tøyen Hills. A Bad Place To
Reside?
Streetlights.
En millimeter fra å smelle ned Jarle Bernhoft med baby og barnevogn! Av og til
er en millimeter nok.
Hans øyne møter mine.
Come on and talk to me!
Lukker øynene og håper munnen hans skal si: Du og jeg - Firm & Deep. Ta min
hånd In The Streets. Walk With Me. Her på Tøyen.
Fly Away.
So Many Faces. Rådvill. Choices. Hva skal jeg gjøre. Sing Hello? Eller si det rett ut?
Stay With Me!
Ingenting annet enn Good Intentions. Det er så mye Space In My Heart.
Shout!
Hvordan skal jeg tolke sammentreffet? Skjebnen? ♥ Eller bare ironi? </3.
Jeg løper videre.
Helt ute av Control...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar