tirsdag 14. juli 2015

Si aldri at du ikke kan leve uten meg


Det ansvaret vil være for tungt å bære
Likevel gjør du det igjen
Misforstått godhet? Redsel? Frykt? 
Er det så vanskelig å lære?

Du må bære deg selv, slik jeg vil bære meg

Vær den som ønsker å være sammen med meg
Ikke fordi du ikke klarer å leve alene
Men fordi du ønsker å dele livet med akkurat meg

Den som lar meg være mørk innimellom, uten å frykte for oss
Den som lar meg være stille, de gangene det ikke er noe å si
Uten å drepe meg med spørsmål

Vær der for meg, slik jeg vil være for deg
Støtt meg slik jeg vil støtte deg
Ikke annenhver gang, men når vi skal

Respekter meg, slik jeg vil respektere deg
Le med meg, slik jeg vil le med deg
Omslutt meg sammen med mørket, slik jeg vil omslutte deg når du ikke ser 
Elsk meg, slik jeg vil elske deg
Berør meg, slik jeg vil berøre deg
Hør meg. Se meg. Føl meg!

Ha det godt med deg selv
Frykt ikke ensomheten, selv i stunder senere enn sene
Vit at du klarer deg godt alene

Ikke vær en kopi av meg, ikke snakk meg etter munnen
Gi meg motstand, utfordre meg!
Fordi du vil meg vel
og fordi du ønsker det samme selv

Løft meg, slik jeg skal løfte deg
Vit at jeg elsker deg
Vis at du elsker meg

Men husk en ting:

Si aldri at du ikke kan leve uten meg




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar